onsdag 3 september 2008

Vad finns att skriva om idag?

Jag kan lika gärna skriva om vad jag har haft för mig idag.
Lyckades få till en bra lockig hårdag idag, no plattång needed alltså.

Först hade vi svenska, där jag först blev ratad, och sedan påmind om gårdagens humörsänkare. Nej tack!
Efter svenskan var det otroligt nog lunch, och jag var givetvis inte alls hungrig. Ösregnade gjorde det också. Anna och jag gick till Mocco, solo, trodde vi. Hela klassen dök upp! Vilket alltså är något bra, även om det kändes lite konstigt. Jag köpte en mocca, som de för en gångs skull hade. Det var lite som en resa down memory lane, faktiskt. På ett bra sätt.

Italienskan, som var tråkig bortsett från Femis hysteriskt underhållande sms, kom innan historian, som så klart var det roligaste.
Det var ungefär då himlen sprack upp och solen tittade fram. Så klart var inte Daniele Fava, (den bästa läraren), sen med att påpeka det:
"Kära elever, solen skiner över vår vackra huvudstad, det är 18 grader varmt. Djurgårn vann matchen igår, livet leker."

Märta, underbara ungen som skulle få träffa min klass idag, kom i tid, men inte i tid för att se klassen då vi slutat tjugo minuter för tidigt. Vi gick till Mocco. Den kom oväntat... En timme och flera roliga historier, (Märtas), och tråkiga historier, (mina egna...), senare, gick jag mot Karlaplan.

Nu borde jag äta middag och/eller göra läxan. Jag känner mig varken hungrig eller smart. Det får nog vänta.

PS. Det kanske är imorgon min stora förändring börjar?

Inga kommentarer: