söndag 28 september 2008

Terminens sämsta dag (hitills)

För tillfället är jag på ett alldeles sällsynt, fruktansvärt dåligt humör. Det är fyra händelser som tär på mitt psyke för tillfället. En som gör mig ledsen och stjäl energi från mitt självförtroende, en som får mig att känna fysisk smärta,
en för mig betydelsefull vänskapsrelation som är snubblande nära att rinna ut i sanden, och en som bara i allmänhet får mig irriterad över bristen på logiskt tänkande och samtidigt förstör sociala chanser. Det var bara det alltså. På mindre än ett dygn. Vore ett litet glädjeämne för mycket att begära? Idag menar jag då. Imorgon är nog allt avstängt, jag är ju en sån person.

Hela vecka 40 är i alla fall bokad, så det lär inte bli mycket tid över för grubblande och filosofiska tankar. Det är möjligt att jag berättar om gårdagen, fredagen, och torsdagen imorgon. Men det är ingenting jag kan lova.

Inga kommentarer: