fredag 12 september 2008

Alla glada!

Idag är jag på otroligt bra humör. Det gränsar nästan till galenskap. Hursom! Imorgon ska Fempelush hosta middag, och jag ska hjälpa till. Jag har en bisarr känsla av att vi kommer att få det lite stressigt... Jag har också en känsla av att jag kommer att få röra i grytorna... Men det är en annan historia.

Jag har redan bestämt mig för att damma av min gamla balklänning. Till den ska jag ha mina söta små rosettskor, skärp i midjan, och svarta strumpbyxor. Min bild är från en visning där klänningen var empirskuren, som min balklänning, och också hade skärp i midjan.
Problemet är nu att jag inte lyckas hitta den klänningen.
Vem designade den? Vem bar den på en gala? Vilken säsong var det?
Jag vet bara att det förmodligen var:
Christian Dior, Givenchy, Chanel, Armani Privé, Christian Lacroix, Alexander McQueen, Jean Paul Gaultier, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Prada
eller Yves Saint Laurent.
Ni förstår...
Jag vet med säkerhet att den burits på röda mattan, av typ Vanessa Paradis. Eller Penélope Cruz? (Jag letar vidare...)

Inga kommentarer: