tisdag 16 september 2008

Stress, stress, stress

Det är äckligt mycket att göra i skolan nu. Idag var jag tvungen att avböja både att fika efter skolan och gå på stan. Vilket inte är ofta. Alls. Idag har det pluggats, vill jag lova. Historia sedan halv tre närmare bestämt.

Annars var det en rätt skön dag idag. Vi började tidigt med skolfoto. Som den idiot jag ibland är valde jag dels att ha högklackat, och dels att dölja min längd genom att liksom väga på klacken när fotografen pekade ut alla långskånkar till översta bänk. Det ledde till att han till slut upptäckte mig och att jag var ungefär huvudet längre än alla andra kvar. Alltså vinkar han till mig att klämma mig in på översta raden. I mitten. Med ett glapp framför mig.
En fråga på det; vart ska man göra av händerna? En kille i klassen kom med förslaget att stå med händerna bakom ryggen. Det passade inte mig idag, eftersom jag hade uppuffad ärm (på min för dagen nyinköpta vita skjortblus) och i så fall skulle se ut som en brottare.
Ni förstår vilka PROBLEM man har i dagens ungdomskultur. Helt otroligt.

Bortsett från det potentiella, blivande traumat har dagen varit awesome! Klassen har varit riktigt mys idag!

Inga kommentarer: