torsdag 23 oktober 2008

The theory; Att hålla hand eller inte, det är frågan

Nu till min utlovade analys av begreppet "att hålla hand"!

Det är den lite halvluddiga metaforen till "begreppet" att vara ett par, (och därmed hålla hand...).

Anledningen till diskussionen som infann sig häromdagen var helt enkelt att två, helt olika tjejer, var "intresserade" (med citationstecknen menar jag att den ena var "kär" och den andra var just "intresserad, typ") av samma kille. Med andra ord, en av tjejerna ville uppenbarligen hålla hand, när den andra inte ville det. Det var visserligen lyckliga omständigheter, frågan hade blivit mycket mer komplicerade om de båda hade velat detsamma.
Nyckeln till förståelse och så kallat closure hittar man givetvis i frågan; Vill han hålla hand eller inte?
Och med vem vill han i så fall hålla hand? Vill han hålla hand med Charlotte eller Samantha...? Är Samantha öppen för förslag om att hålla hand?

Det här ämnet är, som ni förstår, outtömligt. Frågorna är helt enkelt eviga och alltför många för att vår kära Frödeburk ska stå ut.

Vem vill egentligen hålla hand?
Vill du hålla hand?
Vill jag hålla hand?

Så kan Isadora och jag hålla på in all eternity. Jag tror bestämt att det kommer att låta precis så imorgon, det är ett löfte från mig till er.
In a while crocodile, det är ett löfte från mig till Emma...

Längtar du Anna...?

Inga kommentarer: