söndag 26 oktober 2008

Pinsam fortsättning på "the theory"

Jag upptäckte precis att min "fantastiska analys som skulle få MVG" inte var någon analys. Alls! Det var snarare en beskrivning. Vilket ju är helt fel, för en beskrivning är inte tillräckligt intressant. Alls!

Därmed följer en fortsättning nedan.

Problematiken, i det numera lösta fallet, låg, givetvis, i huruvida killen i fråga ville hålla hand eller inte. Eftersom även solen har sina fläckar hade vi helt åt helskotta fel när vi trodde att han inte alls ville hålla hand. Till vårt försvar verkade han inte vara någon som är lämplig att hålla hand. (Det verkar han förövrigt fortfarande inte vara, men det är en annan historia.)

Det finns ett händelseförlopp man skulle kunna gå efter om man känner för det:
1. Vill jag hålla hand?
2. Eller vill jag bara inte hålla hand? (Att inte hålla hand är likamed att bara hålla på.)
3. Är han någon jag kan tänka mig att hålla hand med?
4. Ifall jag vill hålla hand, verkar han vara en person som håller hand?
5. Utslagsfrågan; är han överhuvudtaget intresserad?

Det är, enligt den här mycket simpla och naiva livsåskåningen, det enda vi behöver veta!
Om man räknar antalet "hålla hand" i det här inlägget och tar det gånger två förstår man Frödis frustration...

1 kommentar:

Anonym sa...

Frödeburk har ju nu både analysen och beskrivningen att hålla sig till godo med så hon, och alla vi andra är nu antagligen lite smartare.
Go Anne! :)