fredag 3 oktober 2008

Hej å hå i det blå

Jag är rätt dålig på att skriva när jag är hos mamma. En liten sak jag ville klargöra bara. Egentligen har jag en del att skriva om, saknar bara inspiration och skrivlust. I helgen kanske det blir nåt, vem vet. Tills dess kan ni gotta er i att Östras inspark inte motsvarade mina förväntningar, och att det istället var förfesten som blev onsdagens absoluta höjdpunkt. Mitt starkaste minne från kvällen är förövrigt Carlos frekvent upprepade replik: "De e bara å veva.".

Annars skulle jag ju kunna punkta upp min tillvaro för tillfället:

  • Märtas födelsedagsmiddag var härlig, även om Femi plaskade rakt i en "spya". Rakt på. Mitt i prick alltså. Det var äckligt.
  • Den kvällen satte sina spår på mitt vänstra smalben, som fortfarande smärtar mig, både när jag kommer åt det och när jag tittar på det.
  • Ju1 är alkolistklassen bland ettorna.
  • Det finns tydligen en skvallerblogg vid namn Gossip på Facebook som handlar om vår umgängeskrets, men den är dessvärre är fullkomligt omöjlig att hitta.
  • Klassgruppen "En utopi bland bratsen - Juristerna på Öfvre" firar en vecka idag, tror jag.
  • Jag tar för få bilder under dagarna.
  • Vilma och jag sågs idag för första gången på vad som känns som mycket länge på vår traditionella mötesplats Publik på PUB plan 3. Gå dit!
  • Isadora sa: "Anne, är du glad?" igår, och jag visste inte vad jag skulle svara. Vad är det som händer?
  • Muffin Bakerys muffins var ovanligt torra idag.
  • Jag har skurit ned på mitt tidigare gränslösa behov av Mocco, och har bara varit där två gånger under veckan som gått.
  • Både Isadora och Anna har anammat mina underbara sche-ljud. Efterlängtat, mina vänner! (Anna har bland annat sagt att hon vill ha "varm schoklad". Är det inte fantastiskt?
  • Provet i samhälle gick helt okej, och jag orkar faktiskt inte bry mig.
  • Det jag nyss skrev är ännu ett bevis på hur ofattbart blasé jag är numera.
Intressant tillvaro, am I right? Ni ser. Femi, du ser.
Numera är det ingen grädde på tårtan. Utan ljus, och utan vaniljkräm. Inga hallon heller för den delen. Bara snustorr tårtbotten.

Inga kommentarer: