torsdag 14 augusti 2008

På gränsen

Det är väl bara att hälsa ångesten välkommen. Det börjar dra ihop sig mot skolstart.
Alltså finns det bara ett botemedel: att gå på stan. Idag har jag gått, det vill jag lova.

Gick först på Vilmas inrådan till Monki på jakt efter chinos. Tyvärr fanns bara kritvita kvar, och kritvita var helt enkelt inte vad jag letade efter idag. Efter det tröttnade jag på att vara på Söder, och åkte till Biblioteksgatan för att gå till Urban Outfitters. Där fann jag dem! Ett par trevliga marina chinos från LUX. Det fanns ett par från Thomas Burberry som jag provade också, men de var lite för stora i benen. Faktiskt inte snygga alls. Så det blev de andra! Med det på mitt samvete skuttade jag glatt vidare. Jag tittade in på Skindeep också, men det var ett enda rea-sammelsurium, så jag avstod och gick hem istället.

Förresten så är Fältöversten numera outhärdligt. Jag såg att de öppnat ett litet café mot Karlaplan, men det kommer knappast att göra någon skillnad. Vem vill ha utsikt mot tunnelbaneuppgången?

Inga kommentarer: