onsdag 6 augusti 2008

Igår. Herregud. Att det är så lätt klanta sig.

Hursom, så skulle jag trilla Karlavägen fram till Sibyllan för att köpa te för att vara lite trevlig och inte komma tomhänt när jag åker från vår lilla stad idag. Trilla var ordet, ja. Ni vet plattorna som ligger vid övergångsställena när man går från allén till trottoaren på andra sidan? Det var förbannat halt igår, det kan jag säga. Riktigt halt. Jättehalt vore inte att gå till överdrift. När jag rundar den enorma vattenpölen på väg upp på allésidan, är det halt, blött, och fyllt av hala, blöta löv. He he. Jag kom knappt undan med hedern i behåll, (någon av de två gångerna), om man säger så...

Då, till det senare. När jag kommer till Sibyllan, och redan har beställt (det är alltså i princip redan paketerat och fint) inser jag att den där maskinen från riddarnas storhetstid knappast tar kort. Jag får veta (jag visste det redan) att det ligger en bankomat mittemot.
Den fungerar inte. Jag går tillbaka, och får då reda på att det ligger en runt hörnet, mittemot kyrkan. Jag går dit, och inser, tack och lov innan jag hunnit sätta in kortet, att jag inte är helt säker på min kod. Såhär i efterhand kunde ha känt mig helt säker eftersom det var rätt kod, men hursom. Jag går alltså tillbaka, och berättar att jag inte kan min kod, och därför måste gå hem och kolla den. Vilket jag också gör, och på vägen förbannar jag mitt beslut att betala med mina sista kontanter på Apoteket en timme innan.
Ett mycket roat "Välkommen tillbaka" var vad som mötte mig när jag faktiskt, i mina splitternya, hyfsat blöta jeans, kom tillbaka. Sedan var det ju bara att undvika allén och inte trilla hem igen. Trevligt väder!

Förresten, hur gör man för att få veta statistiken? Inte för att det är en jävel som läser det här, men ändå! Det vore trevligt att veta, typ.

Inga kommentarer: