fredag 22 augusti 2008

Idag, femte skoldagen

Idag har vi otroligt (härligt) nog sovmorgon till kvart i ett.
Om jag sa att jag såg fram emot skolan skulle jag ljuga.

Första dagen insåg jag vem jag för eller senare skulle störa mig på.
Andra dagen blev jag irriterad på en kommentar, men tänkte att det var bäst att avvakta.
Tredje dagen blev jag lite irriterad.
Igår, fjärde dagen, blev jag riktigt irriterad.

Nej, jag vill inte gå i skolan längre än vi behöver. Även om det säkert är "jättebra" för stämningen i klassen, (bla bla), så kan vi väl ta det på en lektion, som faktiskt existerar, istället för att döda tid när man annars kunde göra något roligare? Med roligare menar jag något i stil med att sova, eftersom första veckan i skolan oftast är den värsta trötthetsmässigt.
Oj, hoppsan, nu kanske jag blir klassad som negativ. Eller, hoppsan, kanske inte eftersom alla jag pratat med stör sig på samma person.

Nyheter om hur dagen gick kommer runt fyra... Men jag vet redan nu att det kommer vara något irriterande med dagen. Riktigt irriterande.

Inga kommentarer: