söndag 3 augusti 2008

Idag, söndag

Är det verkligen söndag idag? Jag har helt tappat förmågan att hålla reda på dagarna...
Hursom! Idag händer det ingenting. Hela dagen har gått och jag har inte åstadkommit någonting. Alls. Inte för att det gör något, man är ju ledig. Men det går inte att undvika att det känns som att man spiller tid. Tänk, jag är gammal snart om jag fortsätter såhär hela sommaren.
Man måste ta vara på tiden så man får leva ordentligt. Den tanken känns visserligen förbannat morgonpigg. Nej, det struntar vi i. Att åstadkomma saker kan jag ju roa mig med i höst.
Alltså om sexton dagar idag. Sexton. Herregud, vad bråttom jag fick nu. Helvete också! Nej, nu måste jag gå ut, göra något, känna att jag fyller min tid med något vettigt.
Jag tror att jag ska gå på stan. Men, jag ska INTE gå in på "nya" butiken på Norrmalmstorg, det ska jag låta bli. Det är inte alls en bra affär att gå in i ensam. Det blir lätt lite påtagligt att man skulle må bättre om man hade någon att skratta med. Annars kommer jag att känna mig ensam, så ensam.

Inga kommentarer: